Etkinlikler
Tarihteki Her İsim Ben’dir
Cda-Projects Grant Sunum-performans Serisi

Jalal Toufic

19 Nisan 2013, 18:30, KAT1

Sunum-performans İngilizce olacaktır.

“Nietzsche’nin, 1889 ve 1900 yılları arasında – hatta daha da ötesinde – (fiziksel olarak) ölmeden ölüyor olduğu sıradaki yapayalnızlığı kısmen, onunla zamanından önce işbirliği yapacak insanların yokluğu değilse de kıtlığıyla ilişkilidir. Ölmeden önce ölen bir Nietzsche’yle kim hangi nedenle (vakitsizce) işbirliği yapsın? Kısmen şu nedenle: Jacob Burckhardt’a 5 Ocak 1889 tarihli mektubunda Nietzsche ‘Tarihteki her isim Ben’dir’ diye feryat eder ve böyle demekle (fiziksel olarak) ölmeden önce ölürken başına gelenlere her birimizi bulaştırır; ayrıca, ikinci bir neden olarak, her birimiz ölümlü olmamız itibarıyla (fiziksel olarak) ölmeden önce ölmüştür, dolayısıyla her birimizin ölü olan kısmı/versiyonu bir noktada er geç şöyle haykırır: ‘Tarihteki her isim [Friedrich (Nietzsche) de dahil] Ben’dir.’” (Jalal Toufic)



1962 yılında Beyrut ya da Bağdat’ta doğdu ve 1989 yılında Evanston, Illinois’de ölmeden önce öldü. Yazdığı kitaplardan bazıları (Vampires): An Uneasy Essay on the Undead in Film (1993; 2. baskı, 2003), Forthcoming(2000), The Withdrawal of Tradition Past a Surpassing Disaster (2009), What Is the Sum of Recurrently? (2010) ve What Were You Thinking? (2011). Çoğu Forthcoming Books tarafından yayınlanan kitaplarının hemen hemen hepsi http://www.jalaltoufic.com adresinden pdf dosyası olarak indirilebilir. 11. Şarja Bienali, 9. Şanghay Bienali, Documenta 13, 3. Atina Bienali, Art in the Auditorium III (Whitechapel Gallery …), Six Lines of Flight (San Francisco Modern Sanat Müzesi) ve Meeting Points 6’ya (Beirut Art Center ve Argos) katılmıştır. 2011 yılında, DAAD bursu ile Artists-in-Berlin programına davet edilmiştir.



18 Ocak – 9 Mayıs 2013 tarihleri arasında KAT1’de gerçekleştirilecek olan Cda-Projects Grant Sunum-performans Serisi bağlamında Burak Delier, Merve Ünsal, Aykan Safoğlu, Jalal Toufic ve Selçuk Artut birer sunum-performans üretmek üzere davet edildi.

Her sanatçı sunum-performans formatını kendi pratiği içinden yorumlayarak, söylemin sahnelenmesine yönelik stratejiler önerecek. Cda-Projects Grant Sunum-performans Serisi’nin tartışmaya açacağı konular arasında; sanatsal üretim ve nasıl pazarlandığı, otosansür, sanatçı öznenin kurgulanışı, sonsuz geri dönüşün kısır döngüsü ve Türkiye’deki sanat pratiğinin tarihi boyunca Batı ile sorunlu ilişkisi bulunuyor.